Recensie: Raak me. Niet. (Laura Kneidl)

Ik doe mee met de blogtour van Raak me. Niet. van Laura Kneidl! Een blogtour vind ik altijd leuk, omdat je dan te weten komt wat andere bloggers van het boek vinden. Onderaan de recensie vind je terug welke andere bloggers meedoen met de blogtour. Bedankt Zomer & Keuning voor het organiseren!

Voor Sage begint een nieuw leven als ze naar de universiteit van Nevada gaat. Haar verleden en haar familie liggen in Maine, maar die laat ze liever zo ver mogelijk achter zich. Met niets dan een Volkswagenbusje en materialen om juwelen te maken die ze verkoopt op Etsy, zet ze alles op alles om te kunnen slagen. Dan ontmoet ze Luca, die net als haar een bijbaantje heeft in de bibliotheek. Ze is bang van hem, met zijn ruige uiterlijk en tatoeages, maar ze voelt ook aantrekking…

Voordat ik begin met mijn mening, wil ik toch even vermelden dat het genre van dit boek duidelijk New Adult is. Dat betekent ook dat er pikante scènes aanwezig zijn (al is dat vrij beperkt). Mocht je daar niet goed tegen kunnen, is dit geen boek voor jou! Ik kan pikante scènes hier en daar wel appreciëren, mits ze goed geschreven zijn. En dat vond ik hier zeker het geval!

De schrijfstijl van Laura Kneidl is heel vlot! Ik heb het boek praktisch binnen één dag uitgelezen, ondanks het toch meer dan 400 pagina’s is. Dat zegt al heel veel. Ik vond de setting die Kneidl geschapen heeft heel leuk om te lezen. Hoewel het misschien niet de meest originele setting is (Amerikaanse universiteit), werd ik helemaal opgezogen in het verhaal en bleef ik maar lezen! Ook de verhaallijn is niet altijd even origineel, maar dat geeft niet omdat de personages en de verhaallijn goed zijn uitgewerkt.

Het hoofdpersonage Sage heeft heel wat problemen, het verhaal verloopt daardoor met ups en downs. Ze maakt in mijn ogen vaak de verkeerde beslissingen en ik was soms erg gefrustreerd daardoor! Als je het boek leest begrijp je ongetwijfeld wat ik bedoel, maar ik vermeld het hier liever niet omwille van spoilers. Ondanks enkele frustraties was ik vooral benieuwd hoe het boek verder ging lopen en bleef ik lezen…. tot het boek heel plots uit was.

Raak me. Niet. eindigt met een grote cliffhanger. Ik ben heel blij dat ik snel in deel 2 kan beginnen te lezen, want langer wachten zou echt niet leuk zijn.

Hierboven vind je de andere bloggers die het boek gaan recenseren! Zijn jullie van plan om het boek te lezen?

2 gedachten over “Recensie: Raak me. Niet. (Laura Kneidl)