Recensie: Een snuifje radium (Peter Nys)

Hallo allemaal!

Van Chicklit.nl kreeg ik een recensie-exemplaar van Een snuifje radium van Peter Nys, en ik was meteen heel enthousiast! Ik zag dat Marie Curie een rol speelde in het boek, en dat leek me superinteressant… maar was het dat ook?

Waarover gaat het boek?
Een snuifje radium is het vierde deel in de Parameter-serie en het speelt zich af in een toekomstige wereld waarin tijdreizen mogelijk is. Dat brengt de nodige problemen met zich mee, want als je in het verleden iets wijzigt, verander je ook de toekomst. In dit deel is er een snoodaard die in de tijdsperiode van Marie Curie iets wil veranderen, waardoor een heel team op pad wordt gestuurd om het te verhinderen.

In de korte uitleg hierboven heb ik een heel eenvoudige versie van het verhaal weergegeven, want naast de verhaallijn met Marie Curie zijn er nog héél veel andere verhaallijnen die Peter Nys vertelt, over verschillende personen in verschillende tijdsperiodes. Dat maakte dat ik het boek erg verwarrend vond en ik snapte niet altijd de link tussen de ene en de andere verhaallijn. Ik hoopte dat alles aan het einde samen zou vallen, maar ook dat gebeurde niet. Het is een heel open einde, dat duidelijk ruimte laat voor een vijfde deel.

Ook vond ik het boek minder geschikt voor kinderen of jongeren, hoewel het boek vanaf 12 jaar te lezen zou zijn. Bijna alle personages in het boek zijn volwassenen, terwijl kinderen en jongeren liever lezen over hun leeftijdsgenoten. Ook de chaotische opbouw van het boek zorgt ervoor dat ik 12 jaar nog best jong vind.

Wil je mijn volledige recensie lezen? Dat kan op de website van Chicklit.nl:

https://www.chicklit.nl/boekrecensies/172380/snuifje-radium-%C2%A0peter-nys

Welk historisch figuur vind jij interessant?

Veel leesplezier!
x Samantha x

Een gedachte over “Recensie: Een snuifje radium (Peter Nys)

Voeg uw reactie toe

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑