Recensie: De ware (John Marrs)

Hallo allemaal!

Toen ik De Ware in de catalogus van Uitgeverij Rainbow tegenkwam, was ik meteen laaiend enthousiast. Ik vond dat het concept van dit verhaal supergoed klonk en kreeg het niet uit mijn hoofd. Toen ik zag dat je dit boek kon lezen via het e-bookplatform van de bibliotheek, leende ik het uit. En daar heb ik helemaal géén spijt van!

Waarover gaat het boek?
De wetenschap heeft iets nieuw ontdekt: via een DNA-test kan je ontdekken wie jouw zielsverwant is. Al snel slaat het concept aan en ondertussen hebben al miljoenen mensen de liefde van hun leven ontmoet. In De Ware volgen we 5 personen die een DNA-test hebben gedaan en op het punt staan om hun geliefde te ontdekken…. Maar ook iemands ware geliefde kan geheimen bewaren…

WAUW! Ik werd helemaal omvergeblazen door dit boek. Ik ben zo enthousiast dat ik dit boek meteen gekozen heb als het volgende boekenclubboek op het werk!

In het boek volg je 5 personages, die allemaal een DNA test doen (of gedaan hebben) waardoor ze hun ware partner kunnen vinden. In het begin leer je alle personages kennen en tast je een beetje af hoe het verhaal in elkaar zit, maar al heel snel kende ik de personages heel goed. De 5 verschillende verhaallijnen waren helemaal niet moeilijk om te volgen, integendeel zelfs. De hoofdstukken waren kort, waardoor je vlot door de verschillende verhaallijnen heen kon lezen. De personages zijn zo anders van elkaar dat je je onmogelijk kan vergissen. Het zorgde voor veel afwisseling!

Wat ik erg leuk vond, is dat er precies verschillende genres door elkaar gehusseld zijn in het boek. Er is een verhaal dat een thriller genoemd zou kunnen worden, er zijn ook verhaallijnen die eerder dramatisch zijn, en natuurlijk zijn er ook verhaallijnen waar vooral romantiek de hoofdrol in speelt. Zo kan je wel stellen dat er voor ieder wat wil is! Ik vond het in elk geval erg origineel, dat was ik nog niet eerder tegengekomen.

Wat ik nog erg leuk vond aan het boek, is dat er heel veel plottwists in het boek te vinden zijn. Het eerste woord dat in mij opkomt om dit boek te beschrijven, is: ROLLERCOASTER! Ik werd echt van de ene emotie in de andere gegooid, en alle verhaallijnen brachten totaal andere emoties. Ik voelde walging, blijdschap, verdriet, angst… Doordat alle verhaallijnen zo anders waren, konden er heel veel verschillende dingen in het boek gebracht worden. Aan het einde zijn er ook nog heel wat spannende ontwikkelingen, waardoor ik het boek met open mond heb dichtgeslagen.

Zoek je dus een uniek verhaal waarin verschillende genres gemengd zijn, dat boordevol plottwists zit en dat superspannend is? Dan is De ware van John Marrs voor 100% wat je zoekt! Ik raad het boek heel sterk aan!

Lijkt dit boek iets voor jou?

Veel leesplezier!
x Samantha x

Een gedachte over “Recensie: De ware (John Marrs)

Voeg uw reactie toe

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑