Recensie: Door het sleutelgat (Ruth Ware)

Hallo allemaal!

Ik richtte op mijn werk een boekenclubje op! Het eerste boek dat we gelezen hebben (Voor het donker thuis van Riley Sager, mijn recensie lees je hier) hadden we helaas niet kunnen bespreken door de corona-maatregelen. Nu lazen we voor de tweede keer een boek en dat hebben we wél kunnen bespreken! Graag geef ik jullie mijn mening over Door het sleutelgat! Het is al een hele tijd geleden dat deze boekenclub plaatsvond, maar toch wilde ik jullie nog over het boek vertellen.

Waarover gaat het boek?
Rowan werkt bij een kinderdagverblijf, maar ze zoekt al een tijdje naar een job waarbij ze wat meer zou kunnen verdienen. Dan komt ze een vacature tegen die te mooi is om waar te zijn: nanny zijn bij een gezin met 4 kinderen, inclusief kost en inwoon met daarbovenop een héél hoog salaris. Ze twijfelt niet lang en gaat meteen aan de slag… Maar is het niet een beetje te mooi om waar te zijn? Zit er misschien een addertje onder het gras?

Door het sleutelgat van Ruth Ware is een door en door spannend boek, je blijft de pagina’s omslaan en kan gewoon niet stoppen met lezen. En dat hoorde ik ook bij de andere personen in de boekenclub!

Het boek begint al meteen heel eg mysterieus. Door al die bijzondere gebeurtenissen vraag je je als lezer al snel af: gebeuren er echt bovennatuurlijke dingen? Of is er toch een logische verklaring voor wat er allemaal gebeurt? Op die vraag krijg je pas helemaal aan het einde een antwoord, maar ondertussen blijf je twijfelen… Het zou allebei best wel eens kunnen. Je vormt allemaal theorieën in je hoofd en blijft tot het einde speculeren over wat er nu precies aan de hand zou zijn.

Naast die spanning komen er ook heel wat plottwists voor in het boek. Er zaten er heel wat bij die ik helemaal niet zag aankomen: dat is natuurlijk altijd erg leuk! De verdeling van de plottwists had wel nog een tikje beter gekund: aan het einde waren er verschillende, terwijl er in het begin een vrij lang stuk is waarbij er niets onverwacht gebeurt. Desalniettemin vond ik het boek erg verrassend en fijn om te lezen.

Tot slot wil ik het nog hebben over de algemene sfeer: die is toch wel griezelig. Als je daar erg gevoelig voor bent, zou ik dit boek niet aanrader. Er is bijvoorbeeld een enge zolder met onverklaarbare geluiden, griezelige poppen, sleutels die verdwijnen…

Ik besluit dat Door het sleutelgat van Ruth Ware een erg vlot-lezende thriller is met veel plottwists en een griezelige sfeer. Ik had het heel snel uitgelezen!

Hou jij van thrillers?

Veel leesplezier!
x Samantha x

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑